La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i el conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, han visitat el CEIP Jaume I de Paiporta en l’inici del curs escolar 2018-2019.
El curs arranca en escoles i instituts amb 776.559 alumnes estimats de 2n cicle d’Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i cicles formatius. La mitjana d’alumnes per aula se situa en el 21,9 %. Així mateix, es disposa de 1.801 aules més que en l’anterior legislatura.
Pel que fa al professorat, les xifres ascendeixen a 69.871 docents, la xifra més alta registrada fins ara. Són 6.051 mestres més que en l’anterior legislatura.
Aquest dilluns inicien les classes en centres educatius nous l’alumnat de l’IES La Encantá de San Fulgencio, del CEE Sanchis Banús d’Ibi, del CEIP Playas de Orihuela d’Orihuela, de l’IES Ramon Muntaner de Xirivella i de l’aulari d’infantil del CEIP Villar Palasí de Sagunt.
A més, mitjançant “Edificant” s’han delegat competències a 99 ajuntaments i s’hi han adjudicat ja 272 milions d’euros per a millorar 208 centres educatius, dels quals 49 són de nova construcció.
Després de compartir l’experiència de les primeres hores del nou curs amb l’alumnat del centre, la vicepresidenta ha manifestat “la seua il·lusió per compartir l’inici de curs”, i ha afirmat que “la societat del futur depén de l’educació. La feina que es fa en aquest àmbit, a la Conselleria i a l’ajuntament, és molt important perquè no solament el present depén d’això, sinó quina societat tindrem en el futur”.
Per la seua banda, el conseller Marzà ha comentat que “hi ha centenars d’escoles que treballen molt bé, com el CEIP Jaume I de Paiporta, i ho volem reivindicar. L’educació valenciana està en moviment dirigint-se cap a l’ensenyament innovador que volem i cap a la transformació educativa que estem fent gràcies al treball del professorat i a les condicions que anem creant des de les institucions”.
En aquest sentit, el responsable d’Educació ha explicat que “tenim més de 6.000 professors més que quan vam arribar al govern, i això no vol dir que estiga tot fet. També tenim més de 1.800 aules més, després que en l’última legislatura se’n destruïren més de 500. I tenim 40.000 xiquets i xiquetes més amb beca menjador perquè les seues condicions socials siguen dignes; a més de les més de 424.000 xiquetes i xiquets que fan ús dels bancs de llibres gratuïts”.
Vicent Marzà ha afegit que “anar cobrint les urgències de professorat i les condicions socials d’accés al sistema educatiu valencià, així com la millora constant de les infraestructures escolars mitjançant “Edificant”, fa que puguem dedicar-nos més a la renovació pedagògica a l’aula i a augmentar també l’escolarització de 0 a 3 anys”.
Referent a això, la vicepresidenta del Consell ha reflexionat sobre el fet que, en aquests tres anys, “s’ha parlat molt del fonament, de la rajola, de la pedra”, un assumpte que “està en vies de solució”, ja que s’ha reduït a la meitat el nombre de xiquets i de xiquetes que estan en barracons. Es tracta, per tant, d’un fet que “no ens preocupa perquè, amb el Botànic al capdavant del Govern valencià, el tema dels barracons és una carpeta tancada, i a tot allò que ja està construït cal sumar allò que està en procés de construcció”.
“L’important”, ha insistit Oltra, “és el factor humà. Un xiquet i una xiqueta aprendran, seran més feliços, es faran més personetes, tindran una educació en valor i seran persones lliures i crítiques depenent d’allò que passe dins de l’aula. Això és el que ha marcat l’èxit d’aquests tres anys de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport”.
La vicepresidenta ha assegurat que el Consell encara “aquest final de curs polític i principi de curs escolar amb la il·lusió d’haver millorat sensiblement el sistema educatiu”, al mateix temps que posa la vista en la segona legislatura “amb ganes de posar en marxa renovacions pedagògiques permanents que ens facen ensenyar millor, transmetre millor, sentir millor i educar emocionalment millor”.
- Te recomendamos -