Inicio Comunidad Valenciana Cinema Jove té estrenes exclusives i un jurat de luxe en la...

Cinema Jove té estrenes exclusives i un jurat de luxe en la Secció Oficial de Websèries

0


“En aquesta edició tenim una secció molt potent, plena de sèries que no es poden veure en Internet actualment, ja que la majoria d’aquestes es van crear a final del 2017 i a principi del 2018”, ha declarat María Albiñana, coordinadora de la Secció de Websèries en la 33 edició del Festival Internacional de València-Cinema Jove de l’Institut Valencià de Cultura.

Com a mostra, la plataforma digital de RTVE, PLAYZ estrenarà en el certamen valencià una de les seues pròximes produccions en aquest format, ‘Limbo’ coproducció hispanoargentina que protagonitza Ingrid García-Jonsson. La sèrie, fora de concurs, es projectarà en exclusiva en Cinema Jove el 23 de juny, amb l’assistència del director de la plataforma PLAYZ, Alberto Fernández, que també participarà en una taula redona per a professionals.

En la tercera edició de la Secció Oficial de Websèries participen tretze produccions procedents de països com ara Espanya, Argentina, Regne Unit, Turquia, França, Uruguai i Xile, entre d’altres.

Títols com ‘Nemausus’, sèrie francesa de ciència ficció i de rigorosa estrena en Cinema Jove; la xilena ‘Recursos Humanos’, el director de la qual, Cristóbal Ross, va vendre la seua primera websèrie a Netflix; l’espanyola ‘Dorien’, que dirigeixen Hermanos Prada i la protagonitzen Carolina Bang, Dani Muriel i Macarena Gómez o l’australiana ‘ThisisDesmondoRay’, websèrie que conjumina drama i animació, són alguns dels integrants de la Secció Oficial.

Carlos Madrid, director de Cinema Jove, assegura que “Cinema Jove pren el pols a les millors websèries en l’àmbit internacional i pretén continuar fent-ho cada any”.

A més dels títols del concurs, el 24 de juny es projectarà la millor sèrie digital de 2017, ‘High Life’, segons la Web Series World Cup. A l’acte assistirà el seu director, l’australià Luke Eve, que presentarà la sèrie i parlarà amb premsa i públic sobre la seua història personal, tant quant a la producció com al tema principal de la sèrie: les malalties mentals.

La fundació assistencial MAIDES de València, dedicada a l’ajuda a malalts mentals sense recursos, hi assistirà per a compartir impressions amb el director australià.

Sobre l’auge de les websèries, el director de Cinema Jove, Carlos Madrid, ha assegurat que es consolida l’aposta del festival “per un format creixent i de consum global que, a més, té molts joves i estudiants entre creadors i espectadors”.

En aquest sentit, la coordinadora de la secció, María Albiñana, ha explicat que les websèries “van començar amb pressupostos molt pobres”, i dins del sector audiovisual eren considerades “sèries de baixa qualitat”.

“Aquesta tendència s’ha revertit a poc a poc, les websèries han crescut, s’han fet fortes, i actualment s’han convertit en espill i font d’on es nodreixen les grans plataformes digitals com Netflix, HBO o RTVE”, ha afegit.

El fet que aquestes plataformes hagen creat apartats específics per a aquest format és, segons Carlos Madrid, “un signe que les websèries han vingut per a quedar-s’hi”.

Les tretze produccions de la Secció Oficial competiran pel premi Lluna de València a la millor websèrie, dotat amb dos mil euros, i el Premi del Públic, dotat amb huit-cents euros.

Aquesta edició de Cinema Jove també té per als creadors l’al·licient del Premi Especial Marseille Webfest, pel qual el director del festival més important d’Europa seleccionarà una websèrie de la Secció Oficial i la inclourà en la del festival marsellés de la pròxima edició.

Finalment, es concedirà el premi de distribució Rockzeline, que consisteix en un contracte de distribució per a la websèrie guanyadora.

María Albiñana ha assenyalat que les plataformes digitals veuen ara en les websèries “una oportunitat per a arribar a tots aquestos espectadors que consumeixen feroçment noves històries, noves formes de narrativa més lliure”.

Quant a la selecció que presenta enguany el festival, que organitza l’Institut Valencià de Cultura, la coordinadora ha afirmat que són “propostes arriscades, històries que no veiem habitualment en les nostres televisions” i no té dubtes sobre l’impacte que causaran en el públic: “L’espectador es quedarà enganxat a aquestes i voldrà més”.

Jurat i conferències de luxe Jean-Michel Albert, fundador i director de Marseille Webfest, el festival de sèries digitals més prestigiós d’Europa, és un dels cinc membres del jurat d’enguany, que constitueix un autèntic luxe i un reclam per als professionals del sector, ja que alguns d’ells participaran en actes paral·lels.

La resta d’integrants del jurat són la realitzadora i productora granadina Chus Gutiérrez, amb més d’una desena de pel·lícules a l’esquena; Young Man Kang, que va fundar i dirigeix SeoulWebfest, l’únic festival de sèries digitals a Àsia; Lance Sloane, que exerceix la vicepresidència de la unitat digital de Warner Bros, Blue Ribbon Content, i Jöel Bassaget, fundador de la lliga mundial de festivals de websèries, Web Series World Cup, que cada any atorga la Copa Mundial a la millor producció en aquest format.

La secció d’enguany també té una extensa previsió de taules redones i ‘càpsules informatives’, col·loquis de mitja hora en què els especialistes ofereixen informació específica per a professionals.

Man Kang analitzarà ‘el gran mercat asiàtic’ i les claus per a accedir-hi, tant per a vendre websèries com per a produir-les.

Una altra d’aquestes càpsules serà a càrrec dels directius presents de Warner Bros i de RTVE, Lance Sloane i Alberto Fernández, que explicaran als creadors com accedir a les plataformes digitals respectives, Blue Ribbon Content i PLAYZ.

Per la seua banda, la taula redona ‘València aposta per les websèries’ reunirà representants de l’Institut Valencià de Cultura, À Punt i la Valencia Film Office per a explicar els avantatges i les facilitats de rodar una sèrie digital a la Comunitat Valenciana.


- Te recomendamos -