Inicio Asturias El Principáu garantiza les visites públiques a San Antolín de Beón

El Principáu garantiza les visites públiques a San Antolín de Beón

0

– El templu va poder percorrese, de manera gratuita y en compañía d’un guía, tolos vienres a partir del 20 de xunetu y hasta el 28 de setiembre

La Conseyería d’Educación y Cultura dictó una resolución pola qu’establez el calendariu de visites públiques a la Ilesia de San Antolín de Beón nos términos que contempla la Llei de Patrimoniu Cultural por tratase d’un Bien d’Interés Cultural (BIC). Va pode visitase el monumentu, de manera gratuita y en compañía d’un guía, a los vienres de 10:00 a 14:00 hores.

A lo llargo de 2016 y 2017 caltuviéronse distintes xuntes cola Alministración central pa solucionar el problema de la titularidá del templu y, sobremanera, para garantizar el so caltenimientu. La conseyería apostó por velar pola protección xurídica del BIC, el so caltenimientu y conservación, mesmo que pol so accesu públicu..

En concreto, avanzóse na tutelación xurídica de les construcciones qu’integren el conxuntu monásticu y que yá cunten col nivel máximu que contempla la Llei de Patrimoniu Cultural: Bien d’Interés Cultural nel casu de la Ilesia y Bien del Inventariu de Patrimoniu Cultural (segundu nivel) para les edificaciones del antiguu claustru. En 2017 esta protección estiéndese a la contorna de la ilesia, que tamién se beneficia pola so proximidá al Camín de Santiago.

El plenu del Conseyu del Patrimoniu Cultural d’Asturies autorizó va un añu l’entamu de los trámites alministrativos para llindar una contorna de protección específicu para la Ilesia de San Antolín de Beón. L’área propuesta tien una estensión de 58,804 hectárees, delimitada al norte pel ríu Beón, al sur pel Camín de Santiago, al oeste pela carretera nacional y al este por una masa arbórea que supón una pantalla visual clara dende’l monumentu.

Sobreo’l so estáu de caltenimientu, el Serviciu de Patrimoniu Cultural realizó una llabor de siguimientu ya inspección del templu y la so redolada ya informó de que la estructura del edificiu ta en bon grau de caltenimientu tres les intervenciones acometíes pol Principáu y el Gobiernu central. Sicasí, precísense obres puntuales de caltenimientu, sobremanera na cubierta.

Les visites al monumentu llevase a cabu por aciu el serviciu de guía y va instalase cartelería informativa sobre la ilesia y les condiciones d’accesu al mesmu. Según establez la Llei de Patrimoniu Cultural, considérase la solución más afayadiza pa compatibilizar l’accesu al templu garantizando la so seguridá.

La Consejería de Educación y Cultura ha dictado una resolución por la que establece el calendario de visitas públicas a la Iglesia de San Antolín de Bedón en los términos que contempla la Ley de Patrimonio Cultural por tratarse de un Bien de Interés Cultural (BIC). A partir del próximo 20 de julio y hasta el 28 de y septiembre, se podrá visitar el monumento, de manera gratuita y en compañía de un guía, los viernes de 10:00 a 14:00 horas.

A lo largo de 2016 y 2017 se mantuvieron diferentes reuniones con la Administración central para solucionar el problema de la titularidad del templo y, sobre todo, para garantizar su conservación. La consejería ha apostado por velar por la protección jurídica del BIC, su conservación y mantenimiento, así como por su acceso público.

En concreto, se ha avanzado en la tutela jurídica de las construcciones que integran el conjunto monástico y que ya cuentan con el nivel máximo que contempla la Ley de Patrimonio Cultural: Bien de Interés Cultural en el caso de la Iglesia y Bien del Inventario de Patrimonio Cultural (segundo nivel) para las edificaciones del antiguo claustro. En 2017 esta protección se extendió al entorno de la iglesia, que también se beneficia por su proximidad al Camino de Santiago.

El pleno del Consejo del Patrimonio Cultural de Asturias autorizó hace un año el inicio de los trámites administrativos para delimitar un entorno de protección específico para la Iglesia de San Antolín de Bedón. El área propuesta tiene una extensión de 58,804 hectáreas, delimitada al norte por el río Bedón, al sur por el Camino de Santiago, al oeste por la carretera nacional y al este por una masa arbórea que supone una pantalla visual clara desde el monumento.

Sobre su estado de conservación, el Servicio de Patrimonio Cultural ha realizado una labor de seguimiento e inspección del templo y su entorno e informado de que la estructura del edificio está en buen grado de conservación tras las intervenciones acometidas por el Principado y el Gobierno central. No obstante, se precisan obras puntuales de mantenimiento, sobre todo en la cubierta.

Las visitas al monumento se llevarán a cabo mediante el servicio de guía y se instalará cartelería informativa sobre la iglesia y las condiciones de acceso al mismo. Según establece la Ley de Patrimonio Cultural, se considera la solución más adecuada para compatibilizar el acceso al templo garantizando su seguridad.


- Te recomendamos -