La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport ha obert un nou espai web dedicat a l’educació inclusiva, en el qual es pot trobar informació relativa a aquesta normativa aprovada recentment.
El Decret valencià d’equitat i inclusió educativa va ser aprovat el mes de juliol de 2018 pel Ple del Consell i desenvolupa els principis d’equitat i d’inclusió en el sistema educatiu valencià.
El text té l’objectiu d’establir i regular les actuacions encaminades a la construcció d’un model educatiu inclusiu basat en l’equitat i la igualtat d’oportunitats en l’accés, la participació, la permanència i el progrés de tot l’alumnat.
En el nou espai web es podrà consultar el text íntegre del decret i es poden descarregar diversos materials com ara: un cartell explicatiu, un document en què s’explica la simbologia de la imatge gràfica emprada en el cartell i una guia que aprofundeix en els aspectes més importants de la normativa.
El cartell fa un resum dels pilars bàsics que fonamenten l’educació inclusiva i explica les condicions i accions necessàries per a desenvolupar aquest model en un sistema educatiu com el valencià.
Aquest cartell ha sigut distribuït als centres educatius valencians perquè la comunitat educativa conega el contingut de la nova normativa i s’hi familiaritze.
L’educació inclusiva parteix de la base que cada alumna i alumne mereix una atenció individualitzada segons les seues necessitats i de la consideració de la diversitat com un valor positiu que millora i enriqueix el procés d’aprenentatge i ensenyament.
Té com a propòsit donar una resposta educativa que afavorisca el màxim desenvolupament de tot l’alumnat i elimine totes les formes d’exclusió, desigualtat i vulnerabilitat, tenint en compte un model coeducatiu, dins d’entorns segurs, saludables, sostenibles i democràtics, en què totes les persones siguen valorades de la mateixa manera.
L’escola inclusiva requereix anàlisi i reflexió, planificació de les actuacions, aplicació de canvis i avaluació del seu impacte. El model inclusiu ha d’estar en tots els programes i actuacions dels centres, i ha de prestar especial atenció a la prevenció, l’atenció i la intervenció primerenca.
Comporta, així mateix, la participació de tota la comunitat educativa i la col·laboració amb sectors de l’àmbit de la salut, del benestar social i dels serveis de protecció a la infància i l’adolescència.
Requereix que espais, processos, materials i productes accessibles puguen ser utilitzats per tota la comunitat educativa sense discriminació i que múltiples recursos siguen aplicats de manera flexible.
Enllaç a l’espai web: consultar ací
- Te recomendamos -